Het lijkt er op dat u deze website in privé-modus bekijkt. Hierdoor kunnen bepaalde functionaliteiten niet juist werken. Om te kunnen boeken bezoekt u de website in de normale modus.

News

Frans Boermans zaal
Online en hybride events, blijvend of een hype? In gesprek met Leolux en De Maaspoort
04 mei 2021

Onlangs heeft Leolux een online event gehost in De Maaspoort. We spreken Hans Filippini Director Marketing & Sales Operations van Leolux en eventmanager Michelle Jaspers van De Maaspoort.

Waarom een online event?
Hans: "Leolux is een high-end meubelmerk, samenwerking met dealers is belangrijk voor ons. Normaal gesproken ontmoeten we onze dealers regelmatig live. We gaan naar ze toe, zien ze bij beurzen of andere live events. Vanwege de corona-maatregelen hebben we veel van onze dealers al lang niet meer live gezien. We wilden graag nieuws delen over nieuwe producten, de nieuwe website, leuke dingen op de socials en acties. We dachten erover na om dit via mail te doen, of via een zoom-sessie. Via mail dachten we echter niet de juiste attentiewaarde te kunnen bereiken en een zoom-sessie vonden we niet professioneel genoeg. Als high-end merk willen we alles wat we doen wel echt goed doen. Een mail vanuit De Maaspoort triggerde mij om na te denken over een professioneel Webinar. Onze eerdere ervaringen met De Maaspoort waren heel positief dus ik wist dat ik kon vertrouwen op kwaliteit en een professionele organisatie. Ik nam contact op met Michelle (eventmanager bij De Maaspoort) en binnen week was het geregeld."

Spannend zo’n nieuwe technieken. In hoeverre was de voorbereiding anders dan bij een regulier event?
Hans: "Het was super spannend! Welke onderwerpen zouden we het beste uit kunnen lichten en op welke manier? Je spreekt toch voor een lege zaal, hoe zou dat zijn? Wordt dat niet heel ongemakkelijk? En hoe kunnen we de interactie met ons publiek op gang brengen? Al snel kwamen we op het idee om het Webinar in talkshow-vorm te doen. We gaven ruim de mogelijkheid om vragen te stellen al kwam dit niet direct op gang. Uiteindelijk heb ik een doos Bossche bollen als beloning in de strijd gegooid waarna er vragen binnen kwamen via de chatfunctie."

Wat doe je als eventmanager anders dan bij een live event?
Michelle: "Een online event is natuurlijk totaal anders dan een live event. Bij een live event gaat veel vanzelf zoals bijvoorbeeld de interactie met publiek. Bij een online event moet je hier goed over nadenken hoe je dit gaat faciliteren en stimuleren. Er zijn diverse tools die je in kunt zetten om interactie te stimuleren, belangrijk is dat je een middel kiest dat past bij het doel van je event. Uit het verhaal van Hans blijkt ook dat de technische kant bij een online event nóg belangrijker is. Omvangrijker ook. Een online event moet gelikt en professioneel eruit zien, dat kan alleen met goede technici en de juiste apparatuur."

Hoe was jullie ervaring met De Maaspoort?
Hans: "Het was fijn dat wij ons konden focussen op de inhoud. Ik wist dat De Maaspoort een professionele organisatie is waarbij ik mij geen zorgen hoefde te maken over de technische kant. Ook was het erg fijn dat er zo snel geschakeld kon worden. Binnen een week was het totale event geregeld. Onze meubels werden perfect uitgelicht wat zorgde voor een super professionele uitstraling. We zijn op basis van ons idee aan tafel gegaan en hebben het Webinar direct live gedaan. Een volgende keer zou ik vooraf een korte doorloop doen zodat we ook met de regie af kunnen stemmen hoe je als spreker het beste om kunt gaan met de verschillende camera’s."

Wat waren de reacties van de kijkers, de dealers waarmee jullie samenwerken?
Hans: "Er werd vanaf ongeveer 60 locaties ingelogd, meestal keken ze met een aantal mensen. De reacties waren alleen maar positief. We kregen complimenten dat we dit deden. Mensen vonden het leuk, dynamisch met de tafelwisselingen en niet te zwaar. De inhoud is goed overgekomen, en dat is natuurlijk het doel geweest. We kregen de vraag of we dit vaker gingen doen."

Is je verwachting ten aanzien van een online event uitgekomen?
Hans: "Absoluut! We wisten vooraf niet goed of de presentatie van ons nieuws en de informatie die we wilden delen zou werken op deze manier. Maar eigenlijk was het fijner en beter dan vooraf gedacht. Vooral de interactie en het contact met onze dealers voelde dichtbij door het live-karakter van het event."

Hebben jullie tips voor bedrijven die ook overwegen een online event te hosten?
Hans: "Het is goed om jezelf vooraf de vraag te stellen waarom wil ik een event houden en welke vorm is geschikt? Je moet goed bepalen wat je doel is en wat interessant is om naar te kijken voor de kijker. Dynamiek is belangrijk, wij hebben dit gedaan met een talkshow vorm met de mogelijkheid om vragen te stellen. Tijdens het Webinar was er ook een duidelijke persoonlijke touch met menselijke grapjes. Dat vonden mensen leuk. Dat hield de inhoud ook luchtig."
Michelle: "Het is inderdaad belangrijk om het geheel dynamisch te houden. Die afwisseling en participatie van de kijker houdt het interessant. Dit kan zoals bij dit webinar door vragen te laten stellen maar ook door sub-sessies te houden onder de aanwezigen, met of zonder host in deze sub-sessies. Of door andere tools te gebruiken waarmee mensen anoniem hun mening of ideeën kunnen delen. Het is erg belangrijk om net als bij een live event een goed draaiboek te hebben en vooraf een korte doorloop te doen. Wat je vooral niet moet doen is een live event één op één kopiëren naar een online versie."

Hoe zie je de toekomst van events?
Hans: "Ik hoop dat het weer wordt zoals het was. Ik heb zin om mensen weer te ontmoeten. Wel denk ik dat we online tools zullen blijven gebruiken. We hebben veel geleerd de afgelopen maanden. We hebben ook veel internationale contacten en om de afstand te overbruggen denk ik dat we vaker online contact blijven houden met deze internationale contacten."
Michelle: "Ik denk dat beide soorten events blijven. Het is sterk afhankelijk van het doel van een event. Als het puur om informeren gaat dan blijft online of hybride (deels live publiek, deels online publiek) heel geschikt. Als een event erg gericht is op netwerken dan zal een live event gemakkelijker dat doel dienen."

Nieuws archief
22 feb 2024

Day checkout Domani cashless

From Sunday 25 February 2024, the daytime box office at Concertpodium Domani will be completely cashless. Guests can still continue to buy their...

21 feb 2024

The Maestro & European pop orchestra

Orkestleider Guido Dieteren heeft in de Verenigde Staten een contract getekend met PBS (Public Broadcasting System). Vanaf maart 2024 zullen er...

01 nov 2023

Bijgeboekt! Ilse Delange

Nederlands meest geliefde country, rock en pop zangeres komt op zaterdag 2 maart naar Venlo! Ilse DeLange zal met haar band naast het nieuwe...

27 sep 2023

Theatre as the ultimate outing in the autumn holidays for the whole family!

We have the ultimate free autumn holiday tip that will give both you and your kids a great time. Fresh apple pie and biscuit baking can already...

11 sep 2023

Hoogste voorverkoop Maaspoort in de afgelopen 16 jaar

Over 44,000 tickets have already been sold for the new theatre season at De Maaspoort in Venlo since May. This is the highest number on 1...

11 sep 2023

Soprano Maaike Hupperetz winner Opera Contest

On Wednesday evening, 6 September, in a thrilling final of the Viva Classic Live Opera Contest, soprano Maaike Huppertez from Heerlen was chosen...

22 aug 2023

New Vocal Competition for young opera talent from the Euroregion

On Wednesday 6 September at 20.00h, the first edition of the Viva Classic Live Vocal Competition will be held on Venlo's iconic market square....

24 jul 2023

Save tax and help others

Good news for companies! Did you know that you can save money as well as support De Maaspoort? It's true! And best of all, there is a tax...

20 jul 2023

Roel Noten new chairman supervisory board De Maaspoort

Roel Noten is the new chairman of the Supervisory Board of De Maaspoort in Venlo. He thereby succeeds Léon Faassen, who was recently installed...

01 jun 2023

Third edition City Festival On the Waterfront

Aankomende zomer is de Lage Loswal in Venlo wederom het decor voor het stadsfestival Aan de Waterkant. Het evenement is een samenwerking...

15 mei 2023

New programme known 23|24

De Maaspoort's new theatre programme was announced today. Artists and shows such as Herman van Veen, Mega Mindy, Tineke Schouten, Youp...

22 mrt 2023

Jesus Christ Superstar is coming to Limburg

The classic rock musical Jesus Christ Superstar is back, and how! In 2024, the musical can be seen in Limburg at Theater aan het...

22 mrt 2023

NET BEVESTIGD!

De klassieke rockmusical Jesus Christ Superstar is terug, en hoe! In 2024 is de musical in Limburg te zien in respectievelijk Theater...

16 mrt 2023

EAT, MEET & JOIN US!

Get to know The Maaspoort. A place where the coolest artists perform and where you can develop yourself in a friendly team The Maaspoort...

03 mrt 2023

Renée van Wegberg, Suzan Seegers and Victor Lammertijn to be seen in It was Sunday in the South

Renée van Wegberg, Suzan Seegers en Victor Lammertijn te zien in Het was Zondag in het Zuiden De producenten van...

24 feb 2023

Four swimming certificates and no parquet floor

At Christmas 1993, then 29-year-old Liesbeth van Dijk wasbuilding a...

27 jan 2023

Crisis manager Wil van Horck in '93 and '95:

And suddenly it was quiet on Steyl. The Servants of the Holy Spirit of Perpetual Adoration, popularly known as the 'Pink Sisters', have...

16 nov 2022

Spectacular musical It was Sunday in the South

Toneelgroep Maastricht and De Maaspoort present It was Sunday in the South in summer 2023. A new Dutch feature musical about...

31 okt 2022

Léon Faassen new chairman of the Supervisory Board

Léon Faassen will succeed Fons Tans as chairman of the Supervisory Board of De Maaspoort in Venlo from 8 December next. Faassen works as...

31 okt 2022

New Boss of Venlo at The Maasport for the first time

This year, De Maaspoort has committed itself for the 2nd year to the Boss of Venlo campaign, an initiative of CheckVenlo. This campaign...

04 okt 2022

Children go to the theatre for free

De Maaspoort is the first theatre in the Netherlands to immediately make tickets for children up to 12 years free of charge. Making a...

10 jun 2022

New theatre programme announced

Friday 10 June, Venlo - De Maaspoort presented its new theatre programme at the PREVIEWnight last Wednesday. It was the...

02 mei 2022

Wieke Vrijhoef new programmer De Maaspoort

Venlo - De Maaspoort recently said goodbye to programmer Maarten van Erp. Thanks to his efforts, the programme at De Maaspoort has...

07 apr 2022

Celebrate Easter at The Maasport

Nothing planned for Easter Monday yet? Need to get away from it all with the family? Then you have come to the right place with our Easter...

30 mrt 2022

Bekendmaking nieuw theaterprogramma tijdens PREVIEWnight

Op woensdagavond 8 juni presenteren wij ons nieuwe theaterprogramma van seizoen 2022 | 2023. Dit gebeurt tijdens een avondvullende...

01 mrt 2022

Musicalhit The Prom in De Maaspoort

Met trots presenteren we dé musicalhit van seizoen 2022 | 2023 die ook in De Maaspoort te zien zal zijn.

02 feb 2022

Proef De Smaak van De Maaspoort

Per 1 februari is koffiebranderij Peeze de nieuwe koffieleverancier van De Maaspoort. Deze Arnhemse branderij met grote ideeën,maakt koffie dit...

25 jan 2022

Een kloppend hart

Aanstaande zondag vindt de wandelvoorstelling '

18 nov 2021

7 redenen om deze week nog het theater te bezoeken

Heb jij alweer genoten van één of meerdere voorstellingen, gezelschappen of je favoriete artiest? Theater is mooier dan ooit en we zijn heel...

30 jun 2021

Aan de Waterkant

Het hernieuwde park aan de Lage Loswal in Venlo is deze zomer het decor voor het nieuwe stadsfestival Aan de waterkant. Het evenement is...

login

No account yet?